C4 blog

Co přineslo zrušení MobileBoxu u T-Mobilu?

11.8.2011, Jan Chyský

V průběhu dubna začal T-Mobile obesílat své zákazníky, využívající služeb MobileBox a MobileBox Easy, že budou k 30.6.2011 obě služby zrušeny. Nahradit je měla nová, lepší služba Postm@n.

Služba MobileBox umožňovala zákazníkům T-Mobile vytvořit e-mailovou schránku ve tvaru @click.cz nebo @t-email.cz a následné nastavení tzv. mobilního e-mailu, jednoduchého přesměrování tohoto e-mailu na mobilní telefon pomocí SMS.

Funkce umožňovala zasílání našim zákazníkům SMS upozornění na nové e-maily a my jsme ji využívali pro monitorování našich serverů.

Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě

Na rozdíl od služby MobileBox, kde byl e-mail přeposlán okamžitě přes SMS na mobilní telefon, nová služba Postm@n kontroluje libovolnou schránku, zda nedorazil nový e-mail a následně odesílá informační SMS.

Problém je, že perioda kontroly schránky je 15 minut, takže má-li zákazník spuštěného poštovního klienta s 1 min. periodou výběru,  většinou se Postm@n o novém e-mailu nedozví, protože obvykle bývá e-mail po stažení poštovním klientem smazán. Další zásadní problém je, že zákazník musí svoje přístupové údaje ke schránce poskytnout T-Mobilu. To může být pro mnoho lidí a firem nepřekonatelná bezpečnostní překážka. Dostane-li se někdo k databázi těchto přístupových údajů, může to mít fatální následky nejen pro zákazníky, ale i pro samotný T-Mobile.

Dle vlastní zkušenosti mohu říci, že na rozdíl od služby MobileBox, kde informační SMS chodily obratem, u služby Postm@n chodí i s několika hodinovým zpožděním.

T-Mobile a monitoring

Mnoho firem, například z řad internetových poskytovatelů, hosterů a správců počítačových sítí využívalo MobileBoxu pro monitorování svých služeb. Díky jednoduchosti této služby stačilo odeslat informační e-mail o nefunkčnosti služby na mobilní e-mail a během pár sekund dorazila SMS dohledovému pracovníkovi. Vzhledem k velkému zpoždění, je Postm@n pro tyto účely nepoužitelný.

Jen 100 tisíc zákazníků? Zrušit!

Podle infolinky byla tato služba zrušena, protože ji využívalo jen 2 procenta zákazníků. Jaké množství zákazníků je pro T-Mobile dostatečné, aby služba zůstala zachována?

T-Mobile a úbytek klientů

V prvním pololetí T-Mobile zaznamenal pokles klientů o necelých 40 tisíc. Svojí cenovou politikou nás dohnal již dříve k přechodu na VOIP telefonii a potlačení mobilního volání. Přesto, že nám neustále volají konkurenční operátoři a dělají nabídky, které se nedají odmítnout, pro komplikace s převodem jsme i nadále zůstávali věrnými klienty. Kdo by si to jen byl představil, že nás k odchodu nebudou nutit vysoké ceny, ale zrušení služby, která je pro nás důležitá.

Přidat nebo zobrazit komentáře (počet komentářů: 3)